day 05

Day 05 - Your defination of love

Kärlek är ingenting du kan röra, det är ingenting du kan se, utan det är bara något du kan känna.
När jag kommer på mig själv med att vara kär, så är det som om jag har ett litet skavsår i hjärtat. När jag får hög puls så känner jag av det starkare, när jag andas helt normalt så känns det fortfarande lite granna. Det är nog den enda fysiska känsla jag märker av.

Att vara kär, eller att känna kärlek tycker jag innehåller en del utav saknad. Man vill bara ha personen omkring sig hela tiden. Man vill visa upp sina bästa sidor inför den personen man är förälskad i, samtidigt som man försöker dölja de negativa sidorna.

De som känner mig ganska väl vet att jag är ganska självsäker som person och att jag är ganska socialt avslappnad av mig. Däremot skulle ni bara veta vilket virr-varr som pågår inom mig när jag är kär. Alla tankar är som trådar som knutit sig fast i varandra. Jag är både förvirrad, osäker, nervös, ofokuserad och till och med lite lätt skakig ibland.

Jag överanalyserar allting när jag är kär, "vad menade han med det smset?", "var det där en flirt.. eller var det bara något snällt sagt?" och så vidare. Dessutom så är jag otroligt borta i vissa situationer, jag kanske tar fel tunnelbana, lägger mina nycklar i kylskåpet eller sover otroligt oregelbundet.

Det är otroligt svårt att definiera kärlek, en utav anledningarna till att man har svårt för att definiera kärlek, är nog för att man inte riktigt vet vart man ska ta vägen när man känner som man gör. Man kanske försöker promenera bort det lilla skavsåret, endel kanske försöker syssla med estetiska saker som att måla eller redigera. Det finns säkert flera personer som kan sitta och skriva ned alla känslor i en svart liten bok som man sedan placerar under kudden, eller så kanske man skriver allt man vet och det man inte vet i ett blogginlägg i hopp om att reda ut allt trassel och plåstra om skavsåret i hjärtat.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0