Fulkultur


Ni vet det interaktiva spelet Fuldans?
Musiken i bakgrunden blev så otroligt populär att i dagsläget är bandet bakom låten, Fulkultur, riktigt populära!
Förutom att musiken sig är väldigt stilrent elektroniskt utförd så tycker jag att texterna påminner lite om samma stuk som [ingenting]. Det koncept de satsat på verkar vara vinnande, och tänk att man utifrån en interaktiv musikvideo, kan bli så populär? På tal om interaktiva musikvideor så är det inte många som uppmärksammat Robyn's musikvideo till låten "Don't fucking tell me what to do", den kommer dyka upp i bloggen lite senare!
  Men för att återgå till Fulkultur så kan jag länka in mina två favoritlåtar här, som är Knäckebröd och Gasmoln.

Utdrag ut Gasmoln:

Du är ett test för mina dygder
Du är en fest för mina synder
Allting blir så klart på natten
Som ett kolfiltrerat vatten, skiner allting klart.
Du är en tanke så förförande
Samtidigt förgörande

De finns på Spotify, MySpace och Facebook
De kommer även spela på Klubb NOU den 24 November på Underbara Bar på Södermalm.

Ses vi där?
            


Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag är i Stockholm då! Får jag gå med dig? :)

2010-11-17 @ 22:37:22
URL: http://xmumiin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du tycker om fulkultur och att du kommer på vår klubb!

Kolla in eventet om du inte redan har sett det.



http://www.facebook.com/event.php?eid=169173806444850&ref=ts



Ses imorn! Det kommer bli fett!

2010-11-23 @ 19:58:51

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0