Melodifestivalen

Sitter hemma och småtaggar lite inför melodifestivalen med ett glas vin. Ikväll så ska jag på hemmafest hos Helge, ska bli kul att träffa endel typ av folk som jag inte brukar festa med i vanliga fall!
Idag så gick jag och Röckner på genrepet till melodifestivalen, och efter att ha sett alla låtar live och lyssnat igenom dem så är jag ganska säker på hur slutresultatet blir. Så nu bjuder jag på mitt egna Melodifestivalhoroskåp!

Eric Saade kommer inte att ta förstaplatsen, för den typen av låt som han har tar sig inte till den folkkära nivån. Eric kommer däremot att hamna på en stark andraplats.
På tredjeplats kommer Sanna Nielsen, och detta blir ännu ett år då hon är segertippad men snubblar på mållinjen som vanligt.
Sara Varga kommer vara en utav dessa "antingen eller"-artister. Antingen så kommer hon på 2a/3e/4eplats eller så kommer hon på sista, eller näst sista plats. Linda Bengtzing kommer (som vanligt) att komma på sjunde/åttondeplats. Danny kommer hamna på sjätte/sjunde placering eftersom han är i skuggan av Erics låt.
The Playtones kommer ta en femte eller sistaplats.
Vad händer då med The Moniker, Nicke Borg, Swingfly och Brolle?
Ja, en utav dem kommer att vinna Melodifestivalen ikväll, de resterande bidragen kommer spridas ut bland de tomrum som "finns kvar" på resultatlistan.
The Moniker har sin udda och (sedan en vecka tillbaka) folkets popularitet. Swingfly har sitt lekfulla, lite mer easy going och framförallt ett fräschare bidrag. Brolles låt verkade vara riktigt poppis i publiken, och med hans charmiga utseende och hans lite dansbandsinfluerade bidrag så trivs de små svenska familjerna med att han eventuellt skulle kunna representera Sverige i år.
Däremot, så är jag 90% säker på att Nicke Borg kommer vinna ikväll, hans bidrag är rockigt på en så pass kommersiell nivå att han tveklöst skulle kunna gå raka vägen till Düsseldorf. Hans bidrag kan jämföras med Jay Smiths seger i Idol 2010, det är samma folkliga rockvåg som Nicke Borg surfar på och jag är säker på att han kommer vinna ikväll.
Detta som jag skrivit är alltså endast det jag tror och inte det jag tycker.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0