day 11

Day 11 - Your siblings
Min otroligt mysiga syskonskara består av fyra små änglar. (jag är en utav dessa)
Lisa, 29 år bor i Uppsala har nyligen blivit färdigutbildad läkare. Behöver jag ens tillägga att hon är den duktiga pluggisen i släkten? Något som jag däremot måste lägga till, är att hon är den enda utav alla mina vänner på facebook som har tre gånger så många bilder på sig själv, som hon har vänner! Själv har jag närmre 800 vänner på facebook och runt 400 bilder med mitt namn taggat på. Lisa däremot har 322 vänner, och 984 bilder på sig själv. Om ni trodde att jag var egocentrisk, så har ni definitivt inte träffat min käre syster!
Skämt osidå så är hon en otroligt vacker och underbar syster! En otroligt motiverande tjej som jag verkligen ser upp till.
David, 25 år och bor vanligtvis längst upp i Norge och sysselsätter sig med att spela handboll. Eller som jag brukar säga "min storebror har otroligt mycket muskler och är handbollsproffs". Som ni säkert kan lista ut så blev han sportfånen i släkten. Handbollsintresset grundar sig i vår gemensamme faders tidigare och nuvarande hobby. Alltså nej, min pappa spelar inte handboll längre, men han kollar på det! Off topic så kan jag ju tillägga att min pappa brukade umgås med Thåsträm när de var yngre. Men åter igen till min käre bror!
David är en otroligt cool kille, jävligt avslappnad och har generellt en soft inställning till livet. Eftersom Lisa är en förebild för hur högt jag borde satsa i livet, så är David en ikon för min inställning till min stress. För jag har nog mycket att lära av honom med tanke på att min stressfaktor går högt!
Simon, 13 år är den yngste i syskonskaran. Han är faktiskt den enda utav familjen som jag har saknat. Varje gång jag varit utomlands eller om han har varit bortrest, så är han den enda människa jag verkligen verkligen saknat. Han tar inte särskilt mycket plats, men det är så otroligt underbart att se honom växa upp och nu när han precis blivit tonåring så inser jag hur mycket jag önskar att hans uppväxt blir skonad. För med tanke på att han har sett mig alkoholpåverkad x antal gånger och att jag berättat om alla mina konstiga upplevelser. För att inte tala om den gången han fick reda på att jag rymt hemifrån till Österrike...
Lillebror, bli inte som jag när du blir stor. Jag älskar dig för mycket för det! <3

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0