day 02

Day 02 - Your first love

Min första kärlek, min första riktiga kärlek skulle jag snarare säga, startade när jag gick i nian.
Den 12 februari 2008 så grattade jag en söt kille på hans födelsedag. Den 14 februari, dvs alla hjärtans dag, så umgicks vi för första gången. Jag fick ett otroligt br intryck av honom. Han var inte bara otroligt söt och otroligt charmig, han var även lite smått blyg, vilket jag tycker är en supergullig egenskap hos en kille.

Vi hade endel gemensamma vänner och träffades, umgicks och hängde i ungefär två månader innan helgen som skulle förändra allting kom.
  Kärleken och jag åkte iväg tillsammans med två andra vänner till en kompis landställe ute i stockholms skärgård. Det var helgen den 11-12-13e April. Vi alla fyra var otroligt peppade inför helgen som skulle komma. Resan dit var riktigt mysig, vi åkte båt i 1,5 timme och det var en sådan magisk känsla jag hade, som man får väldigt sällan. Dock så är det en viss typ av känsla, när man sitter där på båten, men härliga vänner och solens reflektioner från vattnet som kittlar en på halsen.<

När vi har anlänt och packat in oss så väntade en kväll med god mat och mysiga pratstunder i en stor säng. Dock så var Mr Kärlek lite charmigt udda av sig, som fick för sig att hoppa studsmatta ute i den rätt så ljumna aprilaftonen. Sagt och gjort så gick han och jag ut i trädgården, klockan var kanske tio-elva.. mörkt var det iallfall!
  Vi hoppade otroligt mycket studsmatta, vi skrattade och var glada som små barn. Självklart så blev vi extremt trötta efter allt hoppande och bestämde oss för att lägga oss på studsmattan och vila lite.

Det dröjde inte lång tid innan vi pratat endel och tittat på den stjärnklara himlen och pratat om de olika stjärnbilderna som fanns på den nattsvarta himlen ovanför oss. Mitt uppe i pratandet så ser han och jag en fallande stjärna. För en millisekund ser vi ett vitt litet sken mitt bland alla stillastående prickar, det var verkligen ett stjärnfall! Efter att ha bekräftat det jag såg med killen bredvid mig så konstaterade jag att vi var tvugna att göra det man ska göra när man ser en fallande stjärna - Att önska sig något.

"Blunda och önska dig något nu" sa jag med en glad men lugn stämma.
Sedan gick det max två sekunder innan jag hade vänt mig om och kysst honom.
Vi låg och kramades under himlatäcket ett litet tag till innan vi gick in och värmde oss med våra vänner.

Då hade alla hans och mina bitar fallit på plats, allt kändes bara rätt.
Det tog två dagar innan jag hade kommit hem, suttit mig vid solnedgången vid vattnet där jag bor och ringde upp honom och frågade om vi skulle bli tillsammans. Svaret blev ja, och vi hade ett åtta månader långt förhållande. Det var mitt mitt första, största och bästa förhållande jag någonsin haft.

Och vet ni vad det bästa med alltihopa är? Att min första kärlek, är i dagsläget en utav mina närmsta vänner. Vi umgås lite då och då och pratar om både vardagliga saker och djupa personliga problem. Han är bara för jävla underbar ska ni veta.


Kommentarer
Postat av: Kakan

Åh, vilket fint inlägg :)

2010-12-01 @ 18:24:09
Postat av: Sonia

så himla fint<3

2010-12-01 @ 21:14:12
Postat av: Ki

Han är en oerhört fin människa, precis som du! Jag saknar er båda fruktansvärt mycket. Jag älskar er!

2010-12-01 @ 21:24:39
URL: http://kimpa.webblogg.se/
Postat av: mg

så fint.

2010-12-02 @ 13:49:11
URL: http://chimaka.blogg.se/
Postat av: Tjocka Doris

Jag minns den helgen, jag minns när jag fick höra om det som hände på studsmattan och hur ni båda sken upp när ni pratade om det. Det är nog ett av mina finaste minnen av er.

2010-12-02 @ 22:40:46

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0