futurum

Efter ett minst sagt stressigt besök på sacomässan igår så har jag faktiskt inte hittat mer än två olika utbildningar jag kan tänka mig att söka till.

Den ena utbildningen är en Yh-utbildning på Hyper Island och läsa Digital media, skolan har kontakt med 600 olika reklambyråer runtom i världen där man lätt kan få praktikplats under utbildningen och ev jobb efteråt.
Digital media är ett program som man läser under 1,5 år.

Alternativ nummer två är att läsa Produktionsledare: MediaMalmö Högskola. Utbildningen är på 180hp = 3 år och där fokuserar man mest på att lära sig hur man planerar, strukturerar upp och genomför ett produktionprojekt. Under utbildningen så får man syssla med grafisk design, projektledning och Processledning.

Ärligt talat så har jag ingen aning om vad och var jag helst vill plugga utav dessa alternativ. Det var verkligen så himla svårt att hitta en mediautbildning som blandar praktisk och teoretisk media och kommunikation men som också håller en hög standard. För just nu ser det ut som om jag kommer gå ut med 18,5-19 poäng och jag skulle föredra att plugga med människor som har lika höga ambitioner som jag har.

Alla dessa framtidsplaner... så himla svårt att få allting att falla på plats. Känns däremot som om jag är en bit påväg. Förresten så fyller jag nitton om mindre än två månader, galet alltså!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0