none teen

Om bara några timmar så fyller jag år.
Shit.
När jag fyllde 18 så fick jag möjligheter.
Nu när jag ska fylla 19, så ser jag bara skyldigheter.
Förväntningar jag måste leva upp till, uppgifter att genomföra, känslor att sortera och tankar att reda ut.
Några som läser detta kanske fick upp tanken "dagens samhälle ställer så högra krav ungdomar".
Jag tror snarare tvärtom, att det är jag som ställer krav på dagens samhälle, men för att kunna göra det så måste jag även kunna ställa höga krav på mig själv.
Vad vore livet utan den känslan av att alltid försöka nå högre?
Att alltid försöka förbättra och förfina.
Att möjliggöra alla skyldigheter och att skyldigförklara alla möjlighter.

Kommentarer
Postat av: piff

Grattis på dej =)

2011-01-11 @ 08:22:30

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0