praktikperioden

Imorgon är det min allra sista dag av mina underbara åtta veckor på Moderna Tidskrifter. Det känns ganska konstigt att nu vara ledig i två veckor och sedan återgå till skolbänken igen. Däremot så känns det otroligt bra att jag bara om tre månader står på mitt studentflak.

Under min praktik så har jag inte bara lärt mig om arbetslivet generellt, utan även om hur all typ av redaktionellt arbete fungerar, hur man sköter kontakten med både annonsörer, frilansare och fotografer mm. Jag har även fått en stor inblick i hur jag står rent i den grafiska kreativiteten. Alltså vad som är för mycket/för lite, vilka färger som säger vad och hur typografi kan samspela med varandra.

Jag minns speciellt min andra arbetsdag, då jag gick upp klockan halv sex för att hinna med en otroligt tidig omslagsplåtning ute på Täby Galopp med Musse Hasselvall, som redan vid lunchtid avslutades kvickt av diverse olika anledningar. Redan så tidigt under praktiken fick jag uppleva en utav de olika kaotiska upplevelser man kan hamna i i denna branch.

Dessutom har jag ett otroligt fint minne kring lanseringsfesten, där jag inte bara fick mingla med diverse branchfolk, utan även festa med mina kollegor, vippa in på spyan och vakna tidigt dagen efter för att hinna med en tryckdeadline.

Tack så otroligt mycket till Johan, Daniel, Matilda, Angelica, Johannes, Maria, Anna, Linda, Madelene, Andia, Pricilla, Bella, Josefin och alla andra otroligt häftiga människor jag lärt känna under denna tid.
Imorgon dyker det upp bilder från hela min praktikperiod. Stay Tuned.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0